Психологічна служба
►Психологічна служба відіграє важливу роль в житті школи. Під впливом державних чинників та запитами громади визначені такі пріоритетні напрямки психолога та соціального педагога роботи:
1. Адаптація перших п’ятих класів. 2. Профілактика суїциду. 3. Профорієнтація 9-11 класів. 4. Саморефлексія вчителів. 5. Психологічна підтримка дітей переселенців. 6. Психологічний супровід дітей з особливими потребами. 7. Психологічна просвіта батьків з питань пропорційного розвитку дітей.8. Психологічна підтримка дітей батьки яких знаходяться в зоні АТО.
1. Соціальна паспортизація класів, школи та виявлення категорійних учнів та сімей. 2. Профілактика суїциду. 3. Здійснення соціально-педагогічного супроводу навчального процесу. 4. Соціальна підтримка дітей переселенців та дітей батьки яких знаходяться в зоні АТО.. 5. Соціальний супровід дітей з особливими потребами. 6. Профілактика негативних явищ в учнівському та сімейному середовищі.
За звітній період проведено дослідження особистостей учнів та дані рекомендації батькам та класним керівникам 1-х,5-х,6-б,7-а класів. Проведено роботу, а анкетування щодо профілактики правопорушень.
Проведено 131 психопрофілактичних бесід з учнями по попередженню вживання тютюнових виробів.
Проводився систематичний моніторинг по попередженню вживання наркотиків серед учнів, проведено лекції “Молодь, наркотики, та проблема ВІЛ- СНІДу” серед учнів 8,9,11-х класів. Проведено Семінар з елементами тренінгу для вчителів « ПРО ЦЕ …» (проблема підліткової сексуальності) з учнями 7-8 класів
Проведено 235 психопрофілактичних бесід з учнями щодо зміцнення моралі, дотримання правил поведінки в школі та законів України. Відвідано дому 34 учнів та складено акти обстеження житлово побутових умов неповнолітнього, проведено бесіди з батьками щодо правого захисту дітей.
Здійснено психологічний супровід дітей з психофізичними вадами та учнів групи ризику, складено акти обстеження житлово-побутових умов проживання неповнолітніх.
Проведено групове та індивідуальне консультування батьків та вчителів учнів 1-х,5-х класів про причини труднощів, що виникають у процесі адаптації та шляхи їх усунення. Було взято під психологічний супровід дітей 1-х, 5-х класів, в яких виникли труднощі у процесі адаптації до умов навчання школи.
Проконсультувано педагогічний колектив щодо питань прояву негативної поведінки у школярів-підлітків – протест чи «виділення себе у соціумі».
Проведено індивідуальні та групові бесіди з обдарованими дітьми та їхніми батьками .Здійснено психологічний супровід обдарованих дітей.
Проведена профорієнтаційна робота з 9,11 класами. Проконсультувано батьків учнів випускних класів щодо успішної адаптації при вступі у ВУЗи.
Проведено дослідження причин агресії серед учнів школи зроблено аналіз та вжито заходи до усунення вище вказаних причин.
Також взято участь в педагогічних радах з висвітленням соціально-психологічних питань, щодо адаптації та готовності до школи 1,5 класі, агресії в учбових групах, стану роботи соціально-психологічної служби щодо профілактики злочинності та правопорушень.
Під час соціального паспортизації школи було встановлено такі кількісні показники:
Що до соціального захисту дітей, деякі батьки нехтували правами дітей, що до навчання, після соціального інспектування та розяснення батькам з різних позицій та методом маніпуляції під свідомістю, це приводило до позитивного результату. Також після відвідяння класних зборів всіх класів та роз”яснення батькам як саме небхідно здобувати небхідну поведіку від їхніх дітей, зменшились неконтрольовані прогули дітьми школи, підвищилась мотивація до навчання, покращився соціально-психологічний стан в шкільних колективах.
За минулий навчальний рік для подолання конфліктності в мікрогрупах впроваджується тренінгові гра «Мафія» для зменшення конфліктності та агресивності в 5 -11-х класах. Така психотерапевтична гра зацікавлює дітей та зберігається в колективі як форма медіації конфліктів як між мікрогрупами, так і між учнями. Також проводив та проводжу тренігові заняття з лідерами з метою розвитку в лідерів школи якостей: зально-моральних принципів, позитивне ставлення до здорового способу життя комунікативні навички.