Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3
Канівської міської ради Черкаської області
План роботи
над науково-методичною проблемою
«Підвищення якості надання освітніх послуг через впровадження у навчально-виховний процес сучасних освітніх технологій»
(розроблений творчою групою із запровадження єдиної науково-методичної проблеми школи
«Підвищення якості надання освітніх послуг через впровадження у навчально-виховний процес сучасних освітніх технологій»)
План роботи над науково-методичною проблемою на 2014-2015 н. р.
№ |
Форма роботи |
Зміст роботи |
Мета роботи |
Термін, відповідальний |
|||
І етап – підготовчий (діагностичний): І семестр 2014-2015 н. р.
|
|||||||
1 |
Розробка матеріалів психолого-педагогічної діагностики вчительського та учнівського колективів, а також батьківської громадськості. Попередня діагностика через опитування, спостереження |
Виявлення рівня обізнаності щодо шляхів реалізації проблеми
|
Визначення шляхів діяльності школи за проблемною темою (створення банку психолого-педагогічних діагностик, планування шляхів реалізації проблемної теми) |
Вересень-грудень (Заступник директора з НВР, психолог) |
|||
2. |
Анкетування педагогічного та учнівського колективів |
Аналіз стану роботи педагогічного та учнівського колективів |
Виявлення проблем і підготовка до зондування розуміння проблем. Складання плану реалізації теми. |
Грудень (Заступник директора з НВР, психолог) |
|||
3. |
Засідання творчої групи (директор, заступники директора, психолог, керівники МО, творчих груп) |
Обробка даних анкетування. Виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу |
Виявлення питань для вивчення, виокремлення досвіду з цієї теми |
Вересень-травень (Директор, заступник директора з НВР) |
|||
4. |
Відвідування уроків, позакласних заходів |
Визначення напрямків роботи, виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу |
Виявлення досвіду для вивчення та шляхів реалізації проблемної теми |
Вересень-грудень (Директор, заступники директора) |
|||
5. |
Визначення змісту педагогічних рад, творчих конференцій, методичних об’єднань, творчих груп |
Планування та визначення перспектив роботи з проблемної теми |
Планування шляхів реалізації проблемної теми |
Грудень -січень (Директор, заступник директора з НВР) |
|||
8. |
Складання плану роботи школи над проблемною темою |
Визначення напрямків роботи, розподіл обов’язків, етап взаємодії учасників навчально-виховного процесу |
Забезпечити логічну послідовність вирішення завдань через взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу |
Грудень (Директор, заступник директора з НВР, керівник МО, творчих груп) |
|||
ІІ етап – підготовчий (теоретичне обґрунтування науково-методичної проблеми): ІІ семестр 2014-2015 н. р.
|
|||||||
1. |
Відкрите засідання методичної ради “Ефективність застосування інноваційних педтехнологій в школі”.
|
Ознайомлення з проблемою |
Ознайомлення педагогічного колективу з теорією даного питання. Складання планів самоосвіти |
Січень (Заступник директора з НВР, керівники МО, творчих груп) |
|||
2. |
Психолого-педагогічний семінар «Саморефлексія педагогів – від теорії до практики»
|
Створення умов для попередження професійного вигорання |
Опанування педагогічним колек-тивом відповідних компетенцій |
Березень (Заступник директора з НВР, психолог) |
|||
4. |
Проблемний стіл: «Сучасні освітні технології - формування висококомпететнтної особистості: шляхи, досвід, результати, перспективи»
|
Теоретико-практичне дослідження наукової проблеми |
Використання ефективних прийомів у формуванні ключових компетентностей учнів |
Березень (Заступники директора з НВР, керівники МО) |
|||
5. |
Педагогічні читання: «Сучасні освітні технології: як зробити урок продуктивним?» (за І. Підласим)
|
Формування передового педагогічного досвіду з проблеми |
Підвищення рівня професійної майстерності вчителів |
Квітень (Заступник директора з НВР, керівники МО, творчих груп) |
|||
6. |
Організація роботи творчих груп:
|
Вивчення та апробація новітніх педагогічних технологій навчання. Розробка рекомендацій для вчителів, програм, планів. |
Розробка рекомендацій щодо реалізації науково-методичної проблеми |
Квітень навчального року (Керівники творчих груп, заступник директора з НВР, практичний психолог) |
|||
7. |
Відкриті виховні заходи та уроки з використанням сучасних педагогічних технологій. |
Уроки вчителів–методистів, старших учителів із використанням сучасних педагогічних технологій |
Виявити ППД із проблеми з метою допомоги тим, хто не визначився в роботі з проблемною темою.
|
Протягом навчального року (Методична рада школи)
|
|||
8. |
Створення мультимедійних кабінетів |
Облаштування кабінетів мультимедійним обладнанням |
Створення належних умов для організації сучасного навчально-виховного процесу |
Протягом 2015, 2016 рр. |
|||
III етап – теоретична підготовка впровадження теми: 2015-2016 н. р.
|
|||||||
1. |
Засідання педагогічної ради школи «Формування ключових компетенцій школярів шляхом запровадження сучасних освітніх технологій навчання і виховання»
|
Затвердження організаційно-функціональної моделі формування ключових компетентностей |
Ознайомлення всього колективу, обговорення, затвердження моделі науково-дослідної роботи з проблемної теми. |
Січень (Директор школи, заступник директора з НВР) |
|||
2. |
Проблемний психолого-педагогічний семінар «Продуктивні технології навчання: теорія і практика» |
Опрацювання педагогічних та психологічних аспектів проблеми формування ключових та предметних компетентностей через використання продуктивних технологій навчання і виховання |
Опрацювати засади створених систем роботи з формування висококомпетентної особистості. Аналіз літератури з теми.
|
2 рази на рік (Заступник директора з НВР, психолог) |
|||
3. |
Практичний семінар «Сучасні освітні технології: досвід роботи, перспектива». |
Формування, вивчення та поширення ППД щодо реалізації проблемної теми |
Ознайомлення педагогічного колективу з досвідом колег щодо впровадження науково-методичної теми
|
2 рази на рік (Заступник директора з НВР, керівники творчих груп) |
|||
4. |
Практичне спрямування роботи шкільних методичних об’єднань, творчих груп на реалізацію проблеми
|
Створення медіотеки відкритих уроків та виховних заходів |
Ознайомлення педагогічного колективу з досвідом учителів школи |
Протягом навчального року
|
|||
5. |
Педагогічне читання «Продуктивний урок» (за технологією І.Підласого) |
Опрацювання системи навчання та виховання |
Впровадження загальнокультурних принципів учнів школи № 2, рекомендацій щодо формування висококомпетентної особистості |
Березень (Заступники директора) |
|||
6. |
Засідання науково-методичної ради «Оновлення системи психологічного забезпечення навчального процесу відповідно до завдань розвитку школи та проблемної теми» |
Визначення результатів роботи психологічної служби з психологічного забезпечення проблемної теми |
Створити систему роботи психологічної служби з проблемної теми |
Грудень (Заступник директора з НВР, психолог) |
|||
7. |
Засідання школи малодосвідченого вчителя: «Розвиток творчої активності молодих учителів». Методичні звіти творчих груп, м/о |
Надання кваліфікованої допомоги малодосвідченим учителям, виявлення професійної готовності. Відкриті уроки, виховні заходи, поповнення банку навчально- виховних технологій. Виявлення показових результатів. |
Проведення Тижня малодосвідченого вчителя (відкриті уроки, заходи). Виявлення труднощів і надання методичної допомоги. Виявлення позитивних результатів, вироблення рекомендацій. Підготовка матеріалів для публікації. |
Квітень – травень (Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих груп) |
|||
|
|
|
|
|
|||
IV-V етапи – творчій етап і поточний аналіз та керівництво процесом впровадження: 2016-2017, 2017-2018 н. р.
|
|||||||
1. |
Творчі майстерні педагогів з упровадження проблеми школи
|
Творчі майстерні, доробки вчителів-методистів, узагаль-нення ППД |
Використання продуктивних освітніх технологій навчання та виховання.
|
Жовтень (Заступник директора з НВР) |
|||
2. |
Засідання предметних м/о: «Формування висококомпетентної особистості шляхом впровадження новітніх технологій» |
Визначення сучасних педагогічних технологій для апробації, виявлення ППД учителів, результативності їхньої діяльності з проблеми |
Розробки уроків та виховних заходів |
Січень (Керівник предметних м/о) |
|||
3. |
Засідання творчих груп: «Формування висококомпетентної особистості в умовах сучасної школи»; «Особистісно зорієнтоване навчання в аспекті співробітництва «учитель – учень»; «Роль класних керівників у особистісному та загальнокультурному розвитку учнів» |
Розробка уроків та виховних заходів |
Розробка рекомендацій щодо роботи вчителів, класних керівників. Уроки та виховні заходи для учнів 1-11 класів |
Протягом 2-х навчальних років (Заступник з НВР, керівники творчих груп) |
|||
4. |
Батьківські збори: «Роль сім’ї в розвитку культурного рівня дитини», «Стилі батьківського виховання та їхній вплив на формування життєвих компетентностей особистості школяра»
|
Лекторій для батьків різних вікових груп |
Допомогти батькам та учням зрозуміти себе, визначити причини труднощів та подолати проблеми у вихованні |
Січень (Заступник директора з ВР, психолог) |
|||
5. |
Конференція: «Формування ключових компетентностей учнів у початковій школі – інновації та традиції дидактики» |
Формування передового педагогічного досвіду |
Визначення передового досвіду, робота щодо узгодження дій у педагогічному колективі. Спрямування всіх засобів впливу на особистість для поліпшення результатів роботи. Продовження роботи щодо вивчення та узагальнення ППД |
Лютий (Заступник директора з НВР) |
|||
6. |
Педагогічне читання «Формування життєвих цінностей особистості в педагогічній спадщині В.О.Сухомлин-ського» |
Розкрити майстерність формування життєвих цінностей у школярів В.О.Сухомлинським, їх актуальність |
Використання ефективних форм та методів у формування життєвих компетентностей учнів у школі. Упровадження в практику роботи методичних рекомендацій |
Березень (Заступник директора з НВР) |
|||
7. |
Методичні звіти творчих груп, м/о |
Відкриті уроки та виховні заходи, поповнення банку навчально-виховних технологій |
Виявлення позитивних результатів і вироблення рекомендацій. Підготовка матеріалів для публікацій.
|
Квітень-травень (Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих груп) |
|||
8. |
Засідання педагогічної ради: «Досвід і проблеми впровадження сучасних освітніх технологій у навчально-виховний процес» |
Узагальнення роботи над проблемною темою на рівні практичного втілення |
Узагальнення роботи над проблемною темою. Аналіз практичної роботи над проблемою
|
Квітень Січень (Директор, заступник директора з НВР) |
|||
9. |
Фестиваль педагогічних ідей та знахідок. |
Упровадження ППД. Пропаганда роботи вчителя з впровадження в практику новітніх освітніх технологій
|
Вивчення досвіду вчителів, які вже досягли результатів у роботі над проблемою, визначення впливу методів, прийомів технологій, що використовується педагогами на результативність навчальних досягнень учнів |
Квітень (Заступник директора з НВР) |
|||
VI етап – аналітичний (підсумки роботи над проблемною темою за 5 років): 2018-2019 н. р.
|
|||||||
1. |
Засідання предметних м/о: «Роль предметних м/о у впровадженні та пропаганді сучасних освітніх технологій». |
Аналіз стану роботи, оцінювання та самооцінювання напрацювань учителів. Анкетування у педагогічному та учнівському колективах |
Оцінити стан роботи вчителів- предметників, визначити критерії для самооцінювання. Узагальнення ППД. Вибір орієнтирів для подальшої роботи. |
Жовтень (Заступник директора з НВР) |
|||
2. |
Засідання педагогічної ради «Використання сучасних виховних технологій у роботі класного керівника» |
Накреслення шляхів реалізації завдань щодо формування висококомпетентної особистості учнів |
Накреслення шляхів роботи класних керівників у контексті проблемної теми. Продовження роботи над створенням шкільної медіотеки |
Листопад (Заступник директора з ВР) |
|||
3. |
Майстер-класи «Формування висококомпетентної особистості школяра» (із досвіду виховної роботи) |
Сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД
|
Створення медіотеки громадян-ського виховання учнів школи |
Грудень (Заступник директора з НВР) |
|||
4. |
Методичний тиждень |
Сприяти створенню системи роботи над проблемною темою. Узагальнити ППД
|
Підготовка творчих робіт вчителів для публікації в педагогічних виданнях
|
Січень (Заступник директора з НВР) |
|||
5. |
Звіти творчих груп: «Запровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у процесі формування висококомпетентної особистості»
|
Підсумки роботи в групах. Оформлення наочності роботи груп |
Підсумки роботи в усіх творчих групах. Створення банку даних у школі. Оформлення виставки з доробок. Оформлення матеріалів |
Лютий (Керівник творчої грипи) |
|||
6. |
Підсумковий соціально–психологіч-ний та педагогічний аналіз формування висококомпетентної особистості учасників навчально-виховного процесу
|
Моніторинг рівня зростання висококомпетентної особистості школяра. Аналіз моніторингу |
Відповідність результатів соціально – психологічного аналізу з прогнозованим |
Березень (Психолог) |
|||
7. |
Педагогічні читання «Модель високо компетентного випускника в сучасному освітньому просторі на основі творчої спадщини В.О.Сухомлинського»
|
Обговорення педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, їх місце у сучасній школі |
Впровадження в практику роботи педагогічної спадщини В.О.Сухом-линського |
Березень (Заступник директор з НВР) |
|||
8. |
Методичний фестиваль «Якісні освітні послуги через сучасні освітні технології навчання і виховання» |
Сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД, підвищувати професійну майстерність |
Створення методичного посібника «Продуктивні технології навчання – висока якість освітніх послуг»
|
Лютий (Заступник директора з НВР, учителі-методисти, старші вчителі) |
|||
9. |
Засідання науково - методичної ради «Дидактико–методичне та матеріально-технічне забезпечення інноваційної діяльності педагогів» |
Аналіз створення дидактико-методичного та матеріально- технічного забезпечення інноваційної діяльності
|
Здійснити огляд навчальних кабінетів |
Травень (Заступник директора з НВР) |
|||
10 |
Психолого - педагогічний семінар: «Психолого-педагогічні проблеми формування висококомпетентної особистості»
|
Опрацювання теоретичних аспектів проблеми |
Опрацювати аспекти проблеми. Розробити програму дій на новому етапі роботи |
2 рази на рік (Заступник директора з НВР, психолог) |
|||
11 |
Практичний семінар: «Формування висококомпетентної особистості: проблеми, пошуки, знахідки»
|
Вивчення та поширення ППД з питань реалізації проблеми |
Визначення рівня опанування педагогічним колективом шляхів виховання висококомпетентної особистості
|
2 рази на рік (Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих груп) |
|||
12 |
Засідання педагогічної ради: «Удосконалення роботи педагогічного колективу школи з впровадження у педагогічну діяльність продуктивних технологій навчання і виховання»
|
Підсумок роботи над проблемою за 5 років. |
Визначити та узагальнити позитивний досвід роботи над проблемою. Визначити шляхи подальшої роботи педагогічного колективу. |
Квітень (Директор, заступники директора) |
|||
13 |
Конференція: «Формування високо-компетентної особистості шляхом впровадження сучасних освітніх технологій»
|
Підсумки колективної роботи над проблемою за 5 років |
Узагальнити передовий досвід педагогічного колективу, видати методичні посібники |
Квітень (Заступник директора з НВР) |
|||
14 |
Шкільна конференція (батьки, учні, учителі) «Взаємодія школи та сім’ї у формуванні висококомпетентної особистості на засадах педагогіки життєтворчості» |
Підсумки колективної роботи над проблемою за 5 років |
Організація тісної співпраці школи та родини щодо формування висококомпетентної особистості школяра |
Травень (Директор) |
|||
Заступник директора з навчально-виховної роботи Чорна В.І.
Керівник творчої групи Басиста І.В.