№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
І етап – підготовчий (діагностичний): І семестр 2014-2015 н. р.
|
1
|
Розробка матеріалів психолого-педагогічної діагностики вчительського та учнівського колективів, а також батьківської громадськості. Попередня діагностика через опитування, спостереження
|
Виявлення рівня обізнаності щодо шляхів реалізації проблеми
|
Визначення шляхів діяльності школи за проблемною темою (створення банку психолого-педагогічних діагностик, планування шляхів реалізації проблемної теми)
|
Вересень-грудень
(Заступник директора з НВР, психолог)
|
2.
|
Анкетування педагогічного та учнівського колективів
|
Аналіз стану роботи педагогічного та учнівського колективів
|
Виявлення проблем і підготовка до зондування розуміння проблем.
Складання плану реалізації теми.
|
Грудень
(Заступник директора з НВР, психолог)
|
3.
|
Засідання творчої групи (директор, заступники директора, психолог, керівники МО, творчих груп)
|
Обробка даних анкетування. Виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу
|
Виявлення питань для вивчення, виокремлення досвіду з цієї теми
|
Вересень-травень
(Директор, заступник директора з НВР)
|
4.
|
Відвідування уроків, позакласних заходів
|
Визначення напрямків роботи, виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу
|
Виявлення досвіду для вивчення та шляхів реалізації проблемної теми
|
Вересень-грудень
(Директор, заступники директора)
|
5.
|
Визначення змісту педагогічних рад, творчих конференцій, методичних об’єднань, творчих груп
|
Планування та визначення перспектив роботи з проблемної теми
|
Планування шляхів реалізації проблемної теми
|
Грудень -січень
(Директор, заступник директора з НВР)
|
8.
|
Складання плану роботи школи над проблемною темою
|
Визначення напрямків роботи, розподіл обов’язків, етап взаємодії учасників навчально-виховного процесу
|
Забезпечити логічну послідовність вирішення завдань через взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу
|
Грудень
(Директор, заступник директора з НВР, керівник МО,
творчих груп)
|
ІІ етап – підготовчий (теоретичне обґрунтування науково-методичної проблеми): ІІ семестр 2014-2015 н. р.
|
1.
|
Відкрите засідання методичної ради “Ефективність застосування інноваційних педтехнологій в школі”.
|
Ознайомлення з проблемою
|
Ознайомлення педагогічного колективу з теорією даного питання. Складання планів самоосвіти
|
Січень
(Заступник директора з НВР, керівники МО, творчих груп)
|
2.
|
Психолого-педагогічний семінар «Саморефлексія педагогів – від теорії до практики»
|
Створення умов для попередження професійного вигорання
|
Опанування педагогічним колек-тивом відповідних компетенцій
|
Березень
(Заступник директора з НВР, психолог)
|
4.
|
Проблемний стіл: «Сучасні освітні технології - формування висококомпететнтної особистості: шляхи, досвід, результати, перспективи»
|
Теоретико-практичне дослідження наукової проблеми
|
Використання ефективних прийомів у формуванні ключових компетентностей учнів
|
Березень
(Заступники директора з НВР, керівники МО)
|
5.
|
Педагогічні читання: «Сучасні освітні технології: як зробити урок продуктивним?» (за І. Підласим)
|
Формування передового педагогічного досвіду з проблеми
|
Підвищення рівня професійної майстерності вчителів
|
Квітень
(Заступник директора з НВР, керівники МО, творчих груп)
|
6.
|
Організація роботи творчих груп:
- «Формування інформаційної культури особистості − найважливіше завдання сучасної освіти»;
- «Формування висококомпетентної особистості шляхом запровадження сучасних педагогічних технологій»
|
Вивчення та апробація новітніх педагогічних технологій навчання. Розробка рекомендацій для вчителів, програм, планів.
|
Розробка рекомендацій щодо реалізації науково-методичної проблеми
|
Квітень
навчального року
(Керівники
творчих груп, заступник директора з НВР, практичний психолог)
|
7.
|
Відкриті виховні заходи та уроки з використанням сучасних педагогічних технологій.
|
Уроки вчителів–методистів, старших учителів із використанням сучасних педагогічних технологій
|
Виявити ППД із проблеми з метою допомоги тим, хто не визначився в роботі з проблемною темою.
|
Протягом
навчального року
(Методична рада школи)
|
8.
|
Створення мультимедійних кабінетів
|
Облаштування кабінетів мультимедійним обладнанням
|
Створення належних умов для організації сучасного навчально-виховного процесу
|
Протягом 2015, 2016 рр.
|
III етап – теоретична підготовка впровадження теми: 2015-2016 н. р.
|
1.
|
Засідання педагогічної ради школи
«Формування ключових компетенцій школярів шляхом запровадження сучасних освітніх технологій навчання і виховання»
|
Затвердження організаційно-функціональної моделі формування ключових компетентностей
|
Ознайомлення всього колективу, обговорення, затвердження моделі науково-дослідної роботи з проблемної теми.
|
Січень
(Директор школи, заступник директора
з НВР)
|
2.
|
Проблемний психолого-педагогічний семінар «Продуктивні технології навчання: теорія і практика»
|
Опрацювання педагогічних та психологічних аспектів проблеми формування ключових та предметних компетентностей через використання продуктивних технологій навчання і виховання
|
Опрацювати засади створених систем роботи з формування висококомпетентної особистості. Аналіз літератури з теми.
|
2 рази на рік
(Заступник директора
з НВР, психолог)
|
3.
|
Практичний семінар «Сучасні освітні технології: досвід роботи, перспектива».
|
Формування, вивчення та поширення ППД щодо реалізації проблемної теми
|
Ознайомлення педагогічного колективу з досвідом колег щодо впровадження науково-методичної теми
|
2 рази на рік
(Заступник директора з НВР, керівники творчих груп)
|
4.
|
Практичне спрямування роботи шкільних методичних об’єднань, творчих груп на реалізацію проблеми
|
Створення медіотеки відкритих уроків та виховних заходів
|
Ознайомлення педагогічного колективу з досвідом учителів школи
|
Протягом
навчального року
|
5.
|
Педагогічне читання «Продуктивний урок» (за технологією І.Підласого)
|
Опрацювання системи навчання та виховання
|
Впровадження загальнокультурних принципів учнів школи № 2, рекомендацій щодо формування висококомпетентної особистості
|
Березень
(Заступники директора)
|
6.
|
Засідання науково-методичної ради «Оновлення системи психологічного забезпечення навчального процесу відповідно до завдань розвитку школи та проблемної теми»
|
Визначення результатів роботи психологічної служби з психологічного забезпечення проблемної теми
|
Створити систему роботи психологічної служби з проблемної теми
|
Грудень
(Заступник директора з НВР, психолог)
|
7.
|
Засідання школи малодосвідченого вчителя: «Розвиток творчої активності молодих учителів». Методичні звіти творчих груп, м/о
|
Надання кваліфікованої допомоги малодосвідченим учителям, виявлення професійної готовності. Відкриті уроки, виховні заходи, поповнення банку навчально- виховних технологій. Виявлення показових результатів.
|
Проведення Тижня малодосвідченого вчителя (відкриті уроки, заходи). Виявлення труднощів і надання методичної допомоги. Виявлення позитивних результатів, вироблення рекомендацій. Підготовка матеріалів для публікації.
|
Квітень – травень (Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих груп)
|
|
|
|
|
|
IV-V етапи – творчій етап і поточний аналіз та керівництво процесом впровадження: 2016-2017, 2017-2018 н. р.
|
1.
|
Творчі майстерні педагогів з упровадження проблеми школи
|
Творчі майстерні, доробки вчителів-методистів, узагаль-нення ППД
|
Використання продуктивних освітніх технологій навчання та виховання.
|
Жовтень
(Заступник директора
з НВР)
|
2.
|
Засідання предметних м/о: «Формування висококомпетентної особистості шляхом впровадження новітніх технологій»
|
Визначення сучасних педагогічних технологій для апробації, виявлення ППД учителів, результативності їхньої діяльності з проблеми
|
Розробки уроків та виховних заходів
|
Січень
(Керівник предметних м/о)
|
3.
|
Засідання творчих груп:
«Формування висококомпетентної особистості в умовах сучасної школи»;
«Особистісно зорієнтоване навчання в аспекті співробітництва «учитель – учень»;
«Роль класних керівників у особистісному та загальнокультурному розвитку учнів»
|
Розробка уроків та виховних заходів
|
Розробка рекомендацій щодо роботи вчителів, класних керівників. Уроки та виховні заходи для учнів 1-11 класів
|
Протягом 2-х навчальних років (Заступник з НВР, керівники творчих груп)
|
4.
|
Батьківські збори: «Роль сім’ї в розвитку культурного рівня дитини», «Стилі батьківського виховання та їхній вплив на формування життєвих компетентностей особистості школяра»
|
Лекторій для батьків різних вікових груп
|
Допомогти батькам та учням зрозуміти себе, визначити причини труднощів та подолати проблеми у вихованні
|
Січень
(Заступник директора з ВР, психолог)
|
5.
|
Конференція: «Формування ключових компетентностей учнів у початковій школі – інновації та традиції дидактики»
|
Формування передового педагогічного досвіду
|
Визначення передового досвіду, робота щодо узгодження дій у педагогічному колективі. Спрямування всіх засобів впливу на особистість для поліпшення результатів роботи. Продовження роботи щодо вивчення та узагальнення ППД
|
Лютий
(Заступник директора з НВР)
|
6.
|
Педагогічне читання «Формування життєвих цінностей особистості в педагогічній спадщині В.О.Сухомлин-ського»
|
Розкрити майстерність формування життєвих цінностей у школярів В.О.Сухомлинським, їх актуальність
|
Використання ефективних форм та методів у формування життєвих компетентностей учнів у школі. Упровадження в практику роботи методичних рекомендацій
|
Березень
(Заступник директора з НВР)
|
7.
|
Методичні звіти творчих груп, м/о
|
Відкриті уроки та виховні заходи, поповнення банку навчально-виховних технологій
|
Виявлення позитивних результатів і вироблення рекомендацій. Підготовка матеріалів для публікацій.
|
Квітень-травень (Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих груп)
|
8.
|
Засідання педагогічної ради: «Досвід і проблеми впровадження сучасних освітніх технологій у навчально-виховний процес»
|
Узагальнення роботи над проблемною темою на рівні практичного втілення
|
Узагальнення роботи над проблемною темою. Аналіз практичної роботи над проблемою
|
Квітень
Січень
(Директор, заступник директора з НВР)
|
9.
|
Фестиваль педагогічних ідей та знахідок.
|
Упровадження ППД. Пропаганда роботи вчителя з впровадження в практику новітніх освітніх технологій
|
Вивчення досвіду вчителів, які вже досягли результатів у роботі над проблемою, визначення впливу методів, прийомів технологій, що використовується педагогами на результативність навчальних досягнень учнів
|
Квітень
(Заступник директора з НВР)
|
VI етап – аналітичний (підсумки роботи над проблемною темою за 5 років): 2018-2019 н. р.
|
1.
|
Засідання предметних м/о: «Роль предметних м/о у впровадженні та пропаганді сучасних освітніх технологій».
|
Аналіз стану роботи, оцінювання та самооцінювання напрацювань учителів. Анкетування у педагогічному та учнівському колективах
|
Оцінити стан роботи вчителів- предметників, визначити критерії для самооцінювання. Узагальнення ППД. Вибір орієнтирів для подальшої роботи.
|
Жовтень
(Заступник директора з НВР)
|
2.
|
Засідання педагогічної ради «Використання сучасних виховних технологій у роботі класного керівника»
|
Накреслення шляхів реалізації завдань щодо формування висококомпетентної особистості учнів
|
Накреслення шляхів роботи класних керівників у контексті проблемної теми. Продовження роботи над створенням шкільної медіотеки
|
Листопад
(Заступник директора з ВР)
|
3.
|
Майстер-класи «Формування висококомпетентної особистості школяра» (із досвіду виховної роботи)
|
Сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД
|
Створення медіотеки громадян-ського виховання учнів школи
|
Грудень
(Заступник директора з НВР)
|
4.
|
Методичний тиждень
|
Сприяти створенню системи роботи над проблемною темою. Узагальнити ППД
|
Підготовка творчих робіт вчителів для публікації в педагогічних виданнях
|
Січень
(Заступник директора з НВР)
|
5.
|
Звіти творчих груп: «Запровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у процесі формування висококомпетентної особистості»
|
Підсумки роботи в групах. Оформлення наочності роботи груп
|
Підсумки роботи в усіх творчих групах. Створення банку даних у школі. Оформлення виставки з доробок. Оформлення матеріалів
|
Лютий
(Керівник творчої грипи)
|
6.
|
Підсумковий соціально–психологіч-ний та педагогічний аналіз формування висококомпетентної особистості учасників навчально-виховного процесу
|
Моніторинг рівня зростання висококомпетентної особистості школяра. Аналіз моніторингу
|
Відповідність результатів соціально – психологічного аналізу з прогнозованим
|
Березень
(Психолог)
|
7.
|
Педагогічні читання «Модель високо компетентного випускника в сучасному освітньому просторі на основі творчої спадщини В.О.Сухомлинського»
|
Обговорення педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, їх місце у сучасній школі
|
Впровадження в практику роботи педагогічної спадщини В.О.Сухом-линського
|
Березень
(Заступник директор з НВР)
|
8.
|
Методичний фестиваль «Якісні освітні послуги через сучасні освітні технології навчання і виховання»
|
Сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД, підвищувати професійну майстерність
|
Створення методичного посібника
«Продуктивні технології навчання – висока якість освітніх послуг»
|
Лютий
(Заступник директора
з НВР,
учителі-методисти, старші вчителі)
|
9.
|
Засідання науково - методичної ради «Дидактико–методичне та матеріально-технічне забезпечення інноваційної діяльності педагогів»
|
Аналіз створення дидактико-методичного та матеріально- технічного забезпечення інноваційної діяльності
|
Здійснити огляд навчальних кабінетів
|
Травень
(Заступник директора з НВР)
|
10
|
Психолого - педагогічний семінар: «Психолого-педагогічні проблеми формування висококомпетентної особистості»
|
Опрацювання теоретичних аспектів проблеми
|
Опрацювати аспекти проблеми. Розробити програму дій на новому етапі роботи
|
2 рази на рік
(Заступник директора
з НВР, психолог)
|
11
|
Практичний семінар: «Формування висококомпетентної особистості: проблеми, пошуки, знахідки»
|
Вивчення та поширення ППД з питань реалізації проблеми
|
Визначення рівня опанування педагогічним колективом шляхів виховання висококомпетентної особистості
|
2 рази на рік
(Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих груп)
|
12
|
Засідання педагогічної ради: «Удосконалення роботи педагогічного колективу школи з впровадження у педагогічну діяльність продуктивних технологій навчання і виховання»
|
Підсумок роботи над проблемою за 5 років.
|
Визначити та узагальнити позитивний досвід роботи над проблемою. Визначити шляхи подальшої роботи педагогічного колективу.
|
Квітень
(Директор, заступники директора)
|
13
|
Конференція: «Формування високо-компетентної особистості шляхом впровадження сучасних освітніх технологій»
|
Підсумки колективної роботи над проблемою за 5 років
|
Узагальнити передовий досвід педагогічного колективу, видати методичні посібники
|
Квітень
(Заступник директора
з НВР)
|
14
|
Шкільна конференція (батьки, учні, учителі) «Взаємодія школи та сім’ї у формуванні висококомпетентної особистості на засадах педагогіки життєтворчості»
|
Підсумки колективної роботи над проблемою за 5 років
|
Організація тісної співпраці школи та родини щодо формування висококомпетентної особистості школяра
|
Травень
(Директор)
|
|
|
|
|
|
|
|
|